Totožnost ověřena ... ale jak ?

Tak jsem se konečně stal nepochybně sám sebou i před iDnes aneb agenty Mordoru jak říká jeden z mých oblíbených blogerů a mám aktivní účet v diskusích. Celé mě to připomíná pokus vrchního z muzikálu Rebelové "2.60 když to projde ...á tak to neprošlo".

Nejdřív mi přišel prvního listopadu email "Bohužel se vyskytly pochybnosti ...", což mi poskytlo hezkou nahrávku na smeč  a poté dorazil 14. listopadu další "... vaše registrace na Účtu iDNES.cz byla schválena".

Vůbec netuším proč jsem byl počátkem měsíce pochybná existence a jak se překulila půlka měsíce, moje důvěryhodnost dosáhla úrovně akceptovatelné i pro Mordor. Jak to tak přijde ? Nikdo se neobtěžoval nic vysvětlovat a tak zbývá jen spekulovat

Můj názor je, že iDnes učinila pokus získat co nejvíce marketingových dat pomocí své Facebookové aplikace, udělala pokus odradit lenivé facebookáře pomocí buzerace s občankou a když to nevyšlo, povolila registrace i těm  exotům, co si své přátele na Facebooku vybírají sami.

Řeknete si - proč jsou Vaše data tak cenná ? To není až tak těžké uhodnout. Problém dnešního internetového marketingu je totiž nejednoznačná identita zákazníka. K nákupům v eshopech není možné přiřadit daného člověka a už vůbec se nedá jednoduše sledovat jeho historie. Přiznejte se - kolik z Vás má jen jednu jedinou emailovou adresu ? Já sám mám dvě používané a řadu 'nechtěných', které jsem vyfasoval při přihlášení do Facebooku, LinkedIn nebo s nový telefonem.

Kam může spojení osobní identity s osobními daty, včetně fotografií a jeho historie ukazuje tento článek, kdy za pomoci fotografie z Facebooku a skenování tváří kamerou v obchodě Vás bude obchodník 'znát'. Facebook je jen jedna z mnoha aplikací, které umožňuje sdílení dat a nikdo si neuvědomuje jak silnou pozici bude poté mít vlastník takových dat. Bude vědět co máte rádi, bude znát Vaši nákupní historii, místa kde se pohybujete, jestli jste loajální k jedné značce ale také jestli jste potížista, co reklamuje každou ptákovinu. A pak se Vám může stát, že budete chodit okolo svého vyhlédnutého foťáku, kamery nebo televize a najednou Vám dorazí zpráva "Chodíte se sem dívat už potřetí tento týden, když se rozhodnete nakoupit během příštích 30 minut, máte slevu 15%". A bude si to moci dovolit, protože pomocí analýzy Vašich dat bude minimalizovat svoje riziko. Naopak pokud musíte mít jakýkoliv nový výkřik techniky jako první a jste loajální značce, nedostanete nic ... a proč taky, stejně si to koupíte.

A je jasné, že musíte mít pocit, že jde o oboustranně výhodnou spolupráci. Dáváte k dispozici svá data, tak Vás aplikace Vašeho chytrého telefonu upozorní, že autobus kterým denně jezdíte, přijede za 5 minut, tak sebou hoďte nebo Vám ujede. Sdílím svou polohu s Googlem a máme přehled o problémech v dopravě. Přijedete do neznámého města a hned se dozvíte, který hotel je pro Vás nejlepší a kolik Vašich kamarádů v něm přespalo. Nevěříte ? Zkuste si to už dnes, já to zažil na vlastní kůži. Přiletěl jsem do Mexika, poslal fotku na Facebook z letiště a ulice před hotelem s geotagem. No a večer se mě TripAdvisor ptal, jestli nechci napsat recenzi na hotel, kde teď bydlím.

Sdílení podobných dat a jejich využívání máme ve svých rukou méně než si myslíme, ale pokud je někdo chce, měl by to říct na rovinu a také ukázat co za to dostanu a ne mlžit jako iDnes.

Ještě na závěr k použití podobných dat k vytvoření říše Velkého bratra. I když podobné riziko reálně existuje, tady to máme ve svých rokou víc než marketing. Ještě stále si své politiky volíme.

 

 

Autor: Václav Kareš | pátek 7.12.2012 7:29 | karma článku: 10,95 | přečteno: 743x