Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Totožnost ověřena ... ale jak ?

7. 12. 2012 7:29:30
Tak jsem se konečně stal nepochybně sám sebou i před iDnes aneb agenty Mordoru jak říká jeden z mých oblíbených blogerů a mám aktivní účet v diskusích. Celé mě to připomíná pokus vrchního z muzikálu Rebelové "2.60 když to projde ...á tak to neprošlo".

Nejdřív mi přišel prvního listopadu email "Bohužel se vyskytly pochybnosti ...", což mi poskytlo hezkou nahrávku na smeč a poté dorazil 14. listopadu další "... vaše registrace na Účtu iDNES.cz byla schválena".

Vůbec netuším proč jsem byl počátkem měsíce pochybná existence a jak se překulila půlka měsíce, moje důvěryhodnost dosáhla úrovně akceptovatelné i pro Mordor. Jak to tak přijde ? Nikdo se neobtěžoval nic vysvětlovat a tak zbývá jen spekulovat

Můj názor je, že iDnes učinila pokus získat co nejvíce marketingových dat pomocí své Facebookové aplikace, udělala pokus odradit lenivé facebookáře pomocí buzerace s občankou a když to nevyšlo, povolila registrace i těm exotům, co si své přátele na Facebooku vybírají sami.

Řeknete si - proč jsou Vaše data tak cenná ? To není až tak těžké uhodnout. Problém dnešního internetového marketingu je totiž nejednoznačná identita zákazníka. K nákupům v eshopech není možné přiřadit daného člověka a už vůbec se nedá jednoduše sledovat jeho historie. Přiznejte se - kolik z Vás má jen jednu jedinou emailovou adresu ? Já sám mám dvě používané a řadu 'nechtěných', které jsem vyfasoval při přihlášení do Facebooku, LinkedIn nebo s nový telefonem.

Kam může spojení osobní identity s osobními daty, včetně fotografií a jeho historie ukazuje tento článek, kdy za pomoci fotografie z Facebooku a skenování tváří kamerou v obchodě Vás bude obchodník 'znát'. Facebook je jen jedna z mnoha aplikací, které umožňuje sdílení dat a nikdo si neuvědomuje jak silnou pozici bude poté mít vlastník takových dat. Bude vědět co máte rádi, bude znát Vaši nákupní historii, místa kde se pohybujete, jestli jste loajální k jedné značce ale také jestli jste potížista, co reklamuje každou ptákovinu. A pak se Vám může stát, že budete chodit okolo svého vyhlédnutého foťáku, kamery nebo televize a najednou Vám dorazí zpráva "Chodíte se sem dívat už potřetí tento týden, když se rozhodnete nakoupit během příštích 30 minut, máte slevu 15%". A bude si to moci dovolit, protože pomocí analýzy Vašich dat bude minimalizovat svoje riziko. Naopak pokud musíte mít jakýkoliv nový výkřik techniky jako první a jste loajální značce, nedostanete nic ... a proč taky, stejně si to koupíte.

A je jasné, že musíte mít pocit, že jde o oboustranně výhodnou spolupráci. Dáváte k dispozici svá data, tak Vás aplikace Vašeho chytrého telefonu upozorní, že autobus kterým denně jezdíte, přijede za 5 minut, tak sebou hoďte nebo Vám ujede. Sdílím svou polohu s Googlem a máme přehled o problémech v dopravě. Přijedete do neznámého města a hned se dozvíte, který hotel je pro Vás nejlepší a kolik Vašich kamarádů v něm přespalo. Nevěříte ? Zkuste si to už dnes, já to zažil na vlastní kůži. Přiletěl jsem do Mexika, poslal fotku na Facebook z letiště a ulice před hotelem s geotagem. No a večer se mě TripAdvisor ptal, jestli nechci napsat recenzi na hotel, kde teď bydlím.

Sdílení podobných dat a jejich využívání máme ve svých rukou méně než si myslíme, ale pokud je někdo chce, měl by to říct na rovinu a také ukázat co za to dostanu a ne mlžit jako iDnes.

Ještě na závěr k použití podobných dat k vytvoření říše Velkého bratra. I když podobné riziko reálně existuje, tady to máme ve svých rokou víc než marketing. Ještě stále si své politiky volíme.

Autor: Václav Kareš | pátek 7.12.2012 7:29 | karma článku: 9.93 | přečteno: 736x

Další články blogera

Václav Kareš

Dovolí mi publikovat fotku vlastního domu ?

Absurdní ? Ani ne, jen další šmejd z dílny "Made in EU" a to i za přispění českého europoslance Pavla Svobody z KDU-ČSL.

24.6.2015 v 8:00 | Karma článku: 40.85 | Přečteno: 4353 | Diskuse

Václav Kareš

Zatčení Víta Jedličky v Chorvatsku ... nebo kde vlastně ?

Dnes řada médií uveřejnila informaci o zadržení Víta Jedličky v Chorvatsku ... a jako obvykle se většina českých novinářů neobtěžovala použít mozek (pokud snad netuší oč jde - to je ten orgán mezi ušima).

10.5.2015 v 15:53 | Karma článku: 24.88 | Přečteno: 835 | Diskuse

Václav Kareš

Na všetko nám treba specialistov !

Major Terazky to říkal ... jo a taky to včera potvrdili naši milí žurnalisti na iDnes ! Alespoň co se nově založené republiky Liberland týče.

4.5.2015 v 22:30 | Karma článku: 20.27 | Přečteno: 625 | Diskuse

Václav Kareš

Poklidná neděle 15. března 2015 ... a před 76 lety ?

Zkuste najít článek na téma okupace a najdete články o Krymu a odkaz na výzvu Pomozte Ukrajině .... Jak vidno Orwellovské Ministerstvo Pravdy funguje podle plánu.

16.3.2015 v 0:12 | Karma článku: 22.07 | Přečteno: 511 | Diskuse

Další články z rubriky Společnost

Pavel Strunz

Modré – nebo světlé zítřky? Díl čtvrtý: Zopakovat.

Když jsem psal svůj úplně první blog, zakončil jsem ho slovy: „Včera jsme byli označeni za šejdíře, dnes jsme strašeni nepřízní mocných. Co zítra?"

19.10.2017 v 23:55 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 0 | Diskuse

Tomáš Heller

Je třeba otevřít českou otázku

Od politiků a z médií často slýcháváme, že společnost je rozdělená. Mají pravdu. Kde ale hledat podstatu tohoto rozdělení, jehož svědky jsme denně?

19.10.2017 v 23:22 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 59 | Diskuse

Karel Trčálek

Čeští vlastenci jsou ubožáci

Lidi, neblázněte, nehažte po mně šutry! Nemůžu za to, že se u nás stal pojem vlastenectví synonymem pro tu největší ubohost. To opravdu není moje vina. Nebo snad taky čtete „Vlastenecké noviny"? Tak to jo, tak to si hoďte!

19.10.2017 v 16:53 | Karma článku: 11.31 | Přečteno: 477 | Diskuse

Daniel Paulus

Yamas - zapomenutý pilíř jógy

Jak aktuální může být v dnešní době kodex základních lidských hodnot či chování, který má tisíciletou historii?

19.10.2017 v 16:51 | Karma článku: 5.37 | Přečteno: 97 | Diskuse

Vladimír Havránek

Ti , kteří nejvíce škodí pověsti Prahy chystají další blokádu?

Po první blokádě spolku taxikářů v Praze připravila iDNES 2 testy poctivosti jednotlivých společností. V prvním testu byli cestující domácí pasažéři, ve druhém zaniční. V obou testech bylo nejhorší Fix Taxi.

19.10.2017 v 15:02 | Karma článku: 16.97 | Přečteno: 661 | Diskuse
Počet článků 85 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1597

Creative Commons LicenseThis work is licensed under
a Creative Commons Attribution 2.5 Generic License.



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.